Muotitalo Ratsulan uusi aikakausi

Muotitavaratalo Ratsula on Suomen toiseksi suurin yksityisessä omistuksessa oleva vaatekauppa. Yritys on perustettu 1924 ja toimii neljännessä sukupolvessa.

Ratsula mietti omaa tulevaisuuden strategiaansa digitaalisissa kanavissa. Asiakaskyselyn 1200 vastaajan sekä henkilökunnan tilaisuuksien jälkeen päädyttiin johtopäätökseen: Ratsulan erinomainen palvelu, asiantunteva henkilökunta ja laadukkaat tuotteet ovat avainasioita digitaalisessa palvelukonseptissa.

Palvelumme

  • Workshopit
  • Palvelumuotoilu
  • Prototyypit
  • Käyttäjälähtöinen suunnittelu
  • Digitaalinen palvelu

Ominaisuudet

  • Maksaminen
  • Sijaintitiedot
  • Personointi
  • Verkkokauppa

Mitä me teimme

Ratsulan tilanteeseen syvennyttiin kaksiosaisen workshopin avulla. Ensimmäisessä vaiheessa määrittelimme yhdessä Ratsulan johtoryhmän ja henkilökunnan kanssa yrityksen vahvuudet, heikkoudet ja mahdollisuudet.

Teetätimme Ratsulalle uuden fontin, joka täydentää uudistettua brändiä ja jolla yritys erottuu kilpailijoista. Fontin perustana on käytetty Ratsulan logoa, jotta yhteys brändin ja asiakkaan välillä säilyisi myös mm. liikkeen sisällä ja sovellusta käyttäessä.

Minun Ratsula -sovellus tuo muotitalon toiminnan suoraan asiakkaan saataville älypuhelimeen. Sovelluksessa onnistuu niin tuotteiden selaaminen, ostaminen kuin varaaminenkin. Sisällytimme sovellukseen myös sijaintitiedot ja personointia, ja koko sovellus on visuaalisesti suunniteltu täydentämään brändiä.