Jokainen on lähimmäinen

Diakon on Satakunnassa toimiva yhteiskunnallinen konserni. Diakonin palveluihin kuuluvat esimerkiksi asumispalvelut ikäihmisille, siivous- ja kotihoitopalvelut, ateria- ja pitopalvelu, monipuoliset kuntoutus- ja terveyspalvelut eri-ikäisille ihmisille sekä hautauspalvelu.

Diakonin (aiemmin Länsi-Suomen Diakonialaitos) suurin haaste oli tunnettuus. Kaikki kyllä tiesivät missä Diakon sijaitsee, mutta harva tiesi mitä palveluita Diakon tarjoaa ja kuka niitä voi hyödyntää. Samaan kokonaisuuteen kuuluu monia eri palveluita, mutta yhteinen brändi puuttui. Kokonaisuus oli vaikeaselkoinen ja sekava, ja palvelut eivät tukeneet toisiaan. 

Palvelumme

  • Workshopit
  • Brändimuotoilu
  • Palvelumuotoilu
  • Verkkopalvelu
  • Hakukoneoptimointi

Mitä me teimme

Rakensimme Diakonille uuden brändi-ilmeen, jonka avulla löydettiin ratkaisu esille tulleisiin haasteisiin. Nimi vaihdettiin selkeäksi ja yksinkertaiseksi, helposti muistettavaksi.

Ydinlupaus “Jokainen on lähimmäinen” viestii, että kuka tahansa voi hyödyntää Diakonin palveluvalikoimaa ja palvelun on välittävää sekä luotettavaa. Näitä samoja arvoja ja ominaisuuksia tuotiin esille myös uuden brändi-ilmeen logon ja värimaailman avulla. 

Brändityössä isossa roolissa oli myös palveluvalikoima ja alabrändien käyttö. Uusi brändi mahdollisti kaikkien palveluiden siirtämisen samaan perheeseen, ja uutta ilmettä käytettiin myös Diakonin Tiilimäen alueen rakennusten nimissä. Verkkosivujen suunnittelussa keskeisenä asiana pidettiin palveluiden löydettävyyttä, käytettävyyttä sekä hakukoneoptimointia.