Sovelluksen avulla uusia matkustajia

Porin joukkoliikenteen reittiverkosto on kattava ja liikennevälineet kulkevat hyvin aikataulussaan. Haasteena oli, että ihmiset eivät tunteneet reittejä ja aikatauluja ja erilaisten lipputuotteiden ostaminen oli hankalaa.

Lähdimme ratkaisemaan näitä haasteita yhdessä Porin Linjojen, Porin kaupungin joukkoliikenteen sekä tietohallinnon kanssa.

Palvelumme

  • Workshopit
  • Palvelumuotoilu
  • Prototyypit
  • Käyttäjälähtöinen suunnittelu
  • Digitaalinen palvelu

Ominaisuudet

  • Maksaminen
  • Reittisuunnittelu
  • Sijaintitiedot

Mitä me teimme

Porilaisen joukkoliikenteen nykytilannetta kartoitettiin kaksiosaisessa workshopissa yhdessä asiakkaiden kanssa. Ensimmäisessä workshopissa määrittelimme asiakkaamme palvelun vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat.

Vastaus haasteisiin oli Kyyti likel -mobiilisovellus. Toimme Suomessa ensimmäisenä samaan sovellukseen lipputuotteen ostamisen, bussien sijainnit sekä aikataulut. Sovellus on tähän mennessä kerännyt yli 14 000 käyttäjää ja yli 200 000  ostettua matkaa.